Apmaiņa ar sievām uz vienu nakti, daudzsievība un citi ļoti dīvaini paradumi kultūras, kurus lasot tev atkārsies žoklis

Ne visām tautām ir tik tradicionāla laulība kā mūsu. Tātad visi ir dzirdējuši par daudzsievību, kas ir izplatīta daudzās islāma valstīs. Piemēram, Ingušijā 2000. gadu sākumā pat daudzsievība bija atļauta, kaut arī uz īsu laiku.

Tomēr daudzām tautām ir citi laulības veidi, kas nav tik labi zināmi: polandrija, biedru sievu apmaiņa. Piemēram, dažās valstīs mūsdienās tiek aktīvi praktizēta poliandrija jeb ka sievai var būt vairāki vīri.

Sākotnēji tas bija ļoti ērti, jo ģimenē bija vairāki strādnieki un maz bērnu. Neviens nebija izsalcis. Citu tautu pārstāvji uzskatīja, ka vienam bērnam var būt vairāki tēvi, un šis bērns būs stiprāks un izturīgāks. Tik savdabīgas rūpes par nākamajiem pēcnācējiem: šādu ģenētiskais fonds būs daudz labāks.

Tibeta: viena sieva un divi brāļi

Tibetā jau sen ir izplatīta polandrija, un pat šodien aptuveni 15-25% no precētām sievietēm no lauku apvidiem ir vairāki vīri. Parasti tie ir divi (ideālā gadījumā trīs) vīri.

Tas notika vēsturiski: sarežģīti dzīves apstākļi kalnos, slikta augsne, regulāras ražas neveiksmes un nabadzība – tas viss veicināja poliandrijas attīstību. Dzīvot ar vairākiem vīriešiem ir vieglāk: daudzi bērni nedzims, un, ja ģimenē ir vairāki strādnieki, tas nozīmē, ka visi būs saģērbušies, siltumā un labi paēduši.

Nav iespējams saskaitīt, cik daudz šādu ģimeņu ir uz planētas. Tātad Ķīnā poliandrija ir oficiāli aizliegta, taču dzīvi augstienēs ir grūti kontrolēt, un tāpēc ir diezgan grūti saskaitīt šādu laulību skaitu.

Bet ne tikai Ķīnā polandrija ir plaši izplatīta, bet arī laulības ar vairākiem vīriem ir tradicionālas Indijas ziemeļu reģionos, Butānā un Nepālā, un šerpiem tā parasti ir norma.

Tibetā bieži sastopama brāļu polandrija, taču tā ir arī spiesta. Visiem brāļiem ir viena sieva. Šajā gadījumā nav jādala īpašums starp dēliem, un nav nepieciešams izpirkt vairākas līgavas.

Bet, ja tevī uzplaiksnīja doma, ka par visu šeit atbild sieviete, tad tas tā nav. Šādās laulībās vecākais dēls saglabā virsroku, ieskaitot paternitāti. Un sieviete pat nav līdzvērtīga vīriešiem. Viņa smagi strādā: baro vīriešus, uztur māju tīru, rūpējas par bērniem, rūpējas par dzīvniekiem – tas viss krīt uz viņas pleciem. Šādās ģimenēs sievietes mēdz novecot agrāk.

Situācija ar laulības parādiem ir ļoti delikāta: tieši sieviete izvēlas, ar kuru no laulātajiem viņa pavadīs nakti. Bieži gadās, ka kāds no vīriešiem paliek bez uzmanības, tad pēc tradīcijas viņam jānopelna sievietes labvēlība. Ja viņam tas neizdodas, vīramāte var savienoties ar situāciju ar lūgumu pārskatīt attieksmi pret savu vīru. Un, ja tas nepalīdz, tad vīrietim ir jāpamet ģimene. Viņš var doties kalpot citā mājsaimniecībā vai doties uz klosteri.

Bet šis vēl nav trakākais! Visinteresantākais attiecību modelis vēl tikai seko!

 

Šķir otru lapu, lai lasītu tālāk

Iesaki šo rakstu citiem!
loading...

COMMENTS

Pievienot komentāru